Samstag, 26. Januar 2013

White Paint on Black Canvas

(deutsche Version unten)

It is time to cut a rug again. Today 180 Out provide us with the suitable sound for this. They have put the melodies of Michael W. Smith with the rhythms of the Ramones through the mill. What you get at the end is a tasty veggie burger: New Wave with a crisp bite and a lot of pop appeal. The album „Black and White“ resembles the early Altar Boys a lot. Just abstaining from those uncool blow-dry hard-rock-hairstyles of the 80s. You can clearly tell from their chord progressions that 180 Out stem from the worship corner. The band hones their unique garage-praise-sound by wonderful vocal harmonies, the voices of guitarist Joe and bassist Grace brilliantly complementing one another. This one is for sure the newwaviest record from the assortment of Thumper Punk.


With the title of „Black and White“ the band has chosen a smart name for their baby. Some questions of life can only be answered by „yes“ or by „no“. And according to 180 Out all questions of faith are questions of that kind. In this regard the trio from Pennsylvania belong to the black-and-white-painters among the artists of shredding music.
I'll paint a picture for you in black and white,
for God so loved the world He sent His Son to die:
Jesus nailed to the cross became the sacrifice,
all sins forgiven we can have eternal life
in paradise.
Actually, they are mostly applying white paint to a black canvas. 180 Out are just crazy about what is moving their lives, without fulminating all too much against differing world views. This makes their album a sympathetic record. Most of the lyrics basically belong to the “Jesus-is-awesome”-department. Diversion is guaranteed by the melodies.



Es ist Zeit, mal wieder eine flotte Sohle aufs Parkett zu legen. Den passenden Sound dazu liefern diesmal 180 Out. Sie haben die Melodien von Michael W. Smith mit den Rhythmen der Ramones durch den Fleischwolf gedreht. Heraus kommt eine leckere Gemüsefrikadelle: New Wave mit Biss und viel Popappeal. Das Album „Black and White“ ähnelt sehr den frühen Altar Boys. Nur eben ohne diese uncoolen hardrockmäßigen Fönfrisuren der 80er. Dass 180 Out aus der Worship-Ecke kommen, klingt bei vielen Harmoniefolgen sehr deutlich durch. Die Band verfeinert ihren speziellen Garagen-Anbetungs-Sound mit genialen mehrstimmigen Vocals, bei denen sich die Stimmen von Gitarrist Joe und Bassistin Grace wunderbar ergänzen. Ganz bestimmt ist dies die newwavigste Platte im Sortiment von Thumper Punk.

Mit dem Titel Black & White hat die Band ihrem Baby einen sehr pfiffigen Namen gegeben. Manche Fragen des Lebens lassen sich halt nur mit „Ja“ oder „Nein“ beantworten. Dazu gehören für 180 Out auch die Fragen des Glaubens. Insofern gehört das Trio aus Pennsylvania zu den Schwarzweißmalern unter den Künstlern der Schrammelmusik.
I'll paint a picture for you in black and white,
for God so loved the world He sent His Son to die:
Jesus nailed to the cross became the sacrifice,
all sins forgiven we can have eternal life
in paradise.
Eigentlich tragen sie dabei aber vor allem weiße Farbe auf eine schwarze Leinwand auf. Sie schwärmen von dem, was sie bewegt, ohne dabei übertrieben gegen andere Weltbilder zu wettern. Das macht diese Platte besonders sympathisch. Im Grunde gehören die meisten Songtexte in die „Jesus-ist-super“-Abteilung. Für Abwechslung sorgen ja die Melodien.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen