It is time to cut a rug
again. Today 180 Out provide us with the suitable sound for this.
They have put the melodies of Michael W. Smith with the rhythms of
the Ramones through the mill. What you get at the end is a tasty
veggie burger: New Wave with a crisp bite and a lot of pop appeal.
The album „Black and White“ resembles the early Altar Boys a lot.
Just abstaining from those uncool blow-dry hard-rock-hairstyles of
the 80s. You can clearly tell from their chord progressions that 180
Out stem from the worship corner. The band hones their unique
garage-praise-sound by wonderful vocal harmonies, the voices of
guitarist Joe and bassist Grace brilliantly complementing one
another. This one is for sure the newwaviest record from the
assortment of Thumper Punk.
With the title of „Black
and White“ the band has chosen a smart name for their baby. Some
questions of life can only be answered by „yes“ or by „no“.
And according to 180 Out all questions of faith are questions of that
kind. In this regard the trio from Pennsylvania belong to the
black-and-white-painters among the artists of shredding music.
I'll paint a picture for you in black and white,for God so loved the world He sent His Son to die:Jesus nailed to the cross became the sacrifice,all sins forgiven we can have eternal lifein paradise.
Actually, they are mostly
applying white paint to a black canvas. 180 Out are just crazy about
what is moving their lives, without fulminating all too much against
differing world views. This makes their album a sympathetic record.
Most of the lyrics basically belong to the
“Jesus-is-awesome”-department. Diversion is guaranteed by the
melodies.
Es ist Zeit, mal wieder eine flotte
Sohle aufs Parkett zu legen. Den passenden Sound dazu liefern diesmal
180 Out. Sie haben die Melodien von Michael W. Smith mit den Rhythmen
der Ramones durch den Fleischwolf gedreht. Heraus kommt eine leckere
Gemüsefrikadelle: New Wave mit Biss und viel Popappeal. Das Album
„Black and White“ ähnelt sehr den frühen Altar Boys. Nur eben
ohne diese uncoolen hardrockmäßigen Fönfrisuren der 80er. Dass 180
Out aus der Worship-Ecke kommen, klingt bei vielen Harmoniefolgen
sehr deutlich durch. Die Band verfeinert ihren speziellen
Garagen-Anbetungs-Sound mit genialen mehrstimmigen Vocals, bei denen
sich die Stimmen von Gitarrist Joe und Bassistin Grace wunderbar
ergänzen. Ganz bestimmt ist dies die newwavigste Platte im Sortiment
von Thumper Punk.
Mit dem Titel Black & White hat die
Band ihrem Baby einen sehr pfiffigen Namen gegeben. Manche Fragen des
Lebens lassen sich halt nur mit „Ja“ oder „Nein“ beantworten.
Dazu gehören für 180 Out auch die Fragen des Glaubens. Insofern
gehört das Trio aus Pennsylvania zu den Schwarzweißmalern unter den
Künstlern der Schrammelmusik.
I'll paint a picture for you in black and white,for God so loved the world He sent His Son to die:Jesus nailed to the cross became the sacrifice,all sins forgiven we can have eternal lifein paradise.
Eigentlich tragen sie dabei aber vor
allem weiße Farbe auf eine schwarze Leinwand auf. Sie schwärmen von
dem, was sie bewegt, ohne dabei übertrieben gegen andere Weltbilder
zu wettern. Das macht diese Platte besonders sympathisch. Im Grunde
gehören die meisten Songtexte in die „Jesus-ist-super“-Abteilung.
Für Abwechslung sorgen ja die Melodien.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen